Tuesday, March 17, 2015

Elemente de baza in intretinerea masinii


Ca sa avem o masina functionala si pe care sa ne putem baza este nevoie sa fim atenti la cateva elemente de baza ale acesteia.

Cauciucurile

-          Rotirea cauciucurilor intre ele trebuie facuta odata la fiecare 8.000 de km.
-          Curatati praful lasat de frana. Praful de la frane, in combinatie cu resturi de asfalt, murdarie si apa necuratata, vor deveni o masa greu de indepartat de pe roti daca nu sunt curatate la timp. Praful rezultat in urma franarii se lipeste de roti datorita electricitatii statice si poate fi curatat usor cu un burete umed si apa rece.

intretine cauciucurile
Intretinerea cauciucurilor

-          Regulat, verificati presiunea din pneuri, cel mai bine ar fi sa faceti acest lucru odata pe saptamana. Presiunea neadecvata poate determina cresterea consumului de combustibil si dauneaza confortului din timpul deplasarii. Presiunea poate fi verificata la orice benzinarie, in cazul in care nu aveti un manometru.
-          Verificati adancimea profilelor de pe anvelope, slick-urile sunt bune pentru moto sporturi nu si pentru mersul pe sosele sau prin oras. Cele mai multe anvelope au din fabricatie indicatori de adancime pe care trebuie sa ii examinati cu atentie. Daca profilele nu sunt suficient de adanci, riscati un accident sau sa fiti amendati. Cumpararea a patru cauciucuri noi poate pare scump, dar decat sa aveti un accident este mai bine sa faceti o astfel de investitie.

Motorul

-          Verificati curelele motorului. Motorul este dotat cu mai multe curele care realizeaza transmisia intre diverse elemente, precum miscari ale alternatorului pana la compresorul de aer conditionat. Cauciucul acestor curele de transmisie imbatraneste in timp, cu atat mai mult cu cat trebuie sa suporte temperaturi mari. Verificati curelele de transmisie la fiecare 40.000 de km si inlocuiti-le obligatoriu la 50.000 km.

Economisirea de combustibil

-          Presinea din pneuri este un factor foarte important cand vine vorba de consumul de combustibil al unui autoturism. Verificati o data pe saptamana presiunea din cauciucuri. Presiunea neadecvata va determina cresterea consumului.

Verificati nivelul uleiului din motor

ulei de motor
Schimbarea uleiului de motor

-          Verificarea nivelului uleiului din motor este poate cel mai simplu lucru de facut atunci cand vine vorba de intretinerea masinii. Daca nivelul uleiului este scazut, evident acesta trebuie completat pana la nivelul necesar.  Daca motorul nu are suficiet ulei riscati avarii majore ale motorului. Pentru o verificare corecta a uleiului trebuie sa parcati masina pe o suprafata perfect orizontala iar motorul trebuie sa se fi racit. Scoateti joja de ulei, stergeti-o cu o carpa dupa care o reintroduceti la loc, pana la capat. Asteptati cateva clipe dupa care o scoateti din nou si verificati pana unde se ridica nivelul uleiului. Daca este intre semnul de maximum si minimum, totul este in regula. Nu puteti citi nivelul uleiului pe joja de prima oara pentru ca uleiul este imprastiat pe toata suprafata, de aceea trebuie intai sa o stergeti si abia a doua oara puteti face citirea.

Verificarea nivelului lichidului de racire

-          Si aceasta operatiune este la indemana oricui. Lichidul de racire este un alt element fara de care un motor nu poate functiona. Daca va uitati in manualul masinii voastre veti gasi indicat locul unde se afla rezervorul in care este lichidul de racire. In mod normal acest rezervor este fixat pe una din laturile motorului. Acest rezevor, de cele mai multe ori, este din plastic semitransparent alb. Ca si atunci cand verificam nivelul uleiului, masina trebuie sa fie parcata pe un plan orizontal si motorul sa se fi racit inainte de a verifica nivelul la care se ridica  lichidul de racire. Pe rezervorul lichidului trebuie sa exista doua marcaje, de minimum si maximum, iar nivelul corect la care trebuie sa fie lichidul de frana este intre cele doua.

De asemenea nici stergatoarele auto nu trebuie evitate.
 

No comments:

Post a Comment