Ca sa avem o masina functionala si pe care sa ne putem baza este nevoie sa fim atenti la cateva elemente de baza ale acesteia.
Cauciucurile
-
Rotirea cauciucurilor intre ele trebuie facuta odata la
fiecare 8.000 de km.
-
Curatati praful lasat de frana. Praful de la frane, in
combinatie cu resturi de asfalt, murdarie si apa necuratata, vor deveni o masa
greu de indepartat de pe roti daca nu sunt curatate la timp. Praful rezultat in
urma franarii se lipeste de roti datorita electricitatii statice si poate fi curatat
usor cu un burete umed si apa rece.
Intretinerea cauciucurilor |
-
Regulat, verificati presiunea din pneuri, cel mai bine
ar fi sa faceti acest lucru odata pe saptamana. Presiunea neadecvata poate
determina cresterea consumului de combustibil si dauneaza confortului din
timpul deplasarii. Presiunea poate fi verificata la orice benzinarie, in cazul
in care nu aveti un manometru.
-
Verificati adancimea profilelor de pe anvelope,
slick-urile sunt bune pentru moto sporturi nu si pentru mersul pe sosele sau
prin oras. Cele mai multe anvelope au din fabricatie indicatori de adancime pe
care trebuie sa ii examinati cu atentie. Daca profilele nu sunt suficient de
adanci, riscati un accident sau sa fiti amendati. Cumpararea a patru cauciucuri
noi poate pare scump, dar decat sa aveti un accident este mai bine sa faceti o
astfel de investitie.
Motorul
-
Verificati curelele motorului. Motorul este dotat cu
mai multe curele care realizeaza transmisia intre diverse elemente, precum
miscari ale alternatorului pana la compresorul de aer conditionat. Cauciucul
acestor curele de transmisie imbatraneste in timp, cu atat mai mult cu cat
trebuie sa suporte temperaturi mari. Verificati curelele de transmisie la
fiecare 40.000 de km si inlocuiti-le obligatoriu la 50.000 km.
Economisirea de
combustibil
-
Presinea din pneuri este un factor foarte important
cand vine vorba de consumul de combustibil al unui autoturism. Verificati o
data pe saptamana presiunea din cauciucuri. Presiunea neadecvata va determina
cresterea consumului.
Verificati nivelul
uleiului din motor
Schimbarea uleiului de motor |
-
Verificarea nivelului uleiului din motor este poate cel
mai simplu lucru de facut atunci cand vine vorba de intretinerea masinii. Daca
nivelul uleiului este scazut, evident acesta trebuie completat pana la nivelul
necesar. Daca motorul nu are suficiet
ulei riscati avarii majore ale motorului. Pentru o verificare corecta a
uleiului trebuie sa parcati masina pe o suprafata perfect orizontala iar
motorul trebuie sa se fi racit. Scoateti joja de ulei, stergeti-o cu o carpa
dupa care o reintroduceti la loc, pana la capat. Asteptati cateva clipe dupa
care o scoateti din nou si verificati pana unde se ridica nivelul uleiului.
Daca este intre semnul de maximum si minimum, totul este in regula. Nu puteti
citi nivelul uleiului pe joja de prima oara pentru ca uleiul este imprastiat pe
toata suprafata, de aceea trebuie intai sa o stergeti si abia a doua oara
puteti face citirea.
Verificarea nivelului
lichidului de racire
-
Si aceasta operatiune este la indemana oricui. Lichidul
de racire este un alt element fara de care un motor nu poate functiona. Daca va
uitati in manualul masinii voastre veti gasi indicat locul unde se afla
rezervorul in care este lichidul de racire. In mod normal acest rezervor este
fixat pe una din laturile motorului. Acest rezevor, de cele mai multe ori, este
din plastic semitransparent alb. Ca si atunci cand verificam nivelul uleiului,
masina trebuie sa fie parcata pe un plan orizontal si motorul sa se fi racit
inainte de a verifica nivelul la care se ridica lichidul de racire. Pe rezervorul lichidului
trebuie sa exista doua marcaje, de minimum si maximum, iar nivelul corect la
care trebuie sa fie lichidul de frana este intre cele doua.
De asemenea nici stergatoarele auto nu trebuie evitate.
No comments:
Post a Comment